Onsdag

Tjaaa tjaa. Idag är jag liiite piggare än de två tidigare dagarna. Fick sova lite längre inatt men hade bannemig svårt att somna. Skumt det där, jag har ju slutat med det. Kan det vara för att jag suttit mkt framför tv och dator. Det ska ju inte vara bra säger dom. Nej jag vet inte. Har mkt att tänka på nu också, är nog snarare det. Har så svårt att varva ner min stackars hjärna!

Idag var en chill skoldag. Mötte först upp Jessica och vi skrev klart en sak som skulle lämnas in. Sen var det dags för handledning, då satt vi en grupp och pratade om våra fältveckor och eventuella B-uppsatsidéer. Ganska skönt att få flumma av sig, nu känner jag motivationen komma igång ;) Ska ägna min eft3ermiddag/kväll åt plugg nu tänkte jag.

Jag ska diska nu sen städa iordning mitt rum lite snabbt så att jag kan sitta där. Har suttit vid datorn i soffan i några dagar nu och det är så jävla illa för min rygg. Känner hur min hållning pajjar på en sekund typ. Inte bra! Måste måste måste sträcka mig mycket så att jag inte börjar säcka ihop totalt. Då har jag ont i ryggen hela tiden å det är inte skoj. Ska sätta på lite te och äta after eight också, mums :P

Fan har ju inget vettigt att skriva. Är så stressig i hjärnan. Har liksom ingen tid till övers för minja vanliga flummtankar, det är plugg och jobbsökande everywhere. Usch. Blir galen. Funderar på studieuppehålll framöver.. För att mogna lite. Jag är så liten när jag är klar. 22 år och färdig socionom? Känns lite väl litet för att kunna palla med allt. Tar jag uppehåll måste jag ju dock skaffa mig ett jobb istället haha, och det har ni väl kanske förstått vad jag tycker om det?;) Ibland är det så jobbigt. Det är fan inte lätt att veta hur man skall styra upp sitt liv. Men det finns dom som har det betydligt jobbigare än mig. Som har galet dåliga förutsättningar och som satt krokben för sig själv på olika sätt. Sen finns det ju dock även dom som har det så mkt lättare.. Det är väl dom det är lätt att fastna på i bitterheten. Hur lätt andra har det. Men det finns ju så många olika sidor av allt, samt sämre och bättre möjligheter när det gäller allt. Så man bör aldrig jämföra sig med någon annan egentligen. Ingen annan är dig helt lik. Äsch, nu snurrar det ;) Ha en fin dag. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0