Lördag

Tja på er. Gud jag är så seg idag. Har inte rört mig längre än till soffan. Gick upp, åt frukost , la mig på soffan och somnade om här i två timmar. Gick sedan upp, tog en bulle, saft o te, satte på datorn och har sedan dess suttit här hehe. Ska klä på mig o fixa mig lite. SKulle kunna känna för o göra mig fin, men orkar liksom inte. Ska bara handla idag, sen hemn o chilla igen. Önskar jag hade varit lite tidigare ut idag, hade velat åkt in till stan men nu hinner jag liksom inte. Eller? Stänger väl fem tror jag så vet inte vad jag fudnerar över. Suck på mig. Ska dessutom handla snart. Åh.

På måndag börjar ju skolan, har kollat mitt schema o så och jag fattar naaada. Först trodde jag att jag skulle ha heldagar hela tiden men nu verkar det nästan som tvärtom, att jag typ  inte har några lektioner. Åh, vet inte när jag börjar på måndag, för att jag inte fattar schemat. Hade ju tänkt läsa idag också, men jag har ju knappt orkar sträcka mig en meter efter böckerna. Sån här blir jag alltid latdagar. Är seg och osugen på att hitta på något hela tiden, tills jag får panik och bara vill göra mig fin och i ordning och då finns inget o göra istället. Suck. Sitter o funderar massa o kollar massa kort. Analyserar, andra + mig själv. Känner att jag borde tappa förståndet lite. Kanske för några år sedan, nu eller framöver. Inte vara förnuftig. Tänka så mkt. Hålla allt i kurs. Pallar inte att tappa kontrollen men pallar inte heller all kontroll. Hajjar ni? Jag gör det inte..

Borde hoppa in i duschen. Sminka mig. Göra mig skitsnygg. Orkar inte. Har en sjuk jävla beslutsångest-helg. Tror inte ni fattar. Dom här dagarna väljer jag mellan allt. Kan inte bestämma mig för vad jag ska ta på mig. Om jag ska ducha. Om jag ska sminka mig. Om jag ska äta. Vad jag ska äta. Om jag ska gå. Åka spårvagn. Bli hämtad. Vilken hållplats jag ska gå av vid. Om jag ska göra något. Vad jag ska göra. Om jag ska vara glad. Om jag ska vara ledsen. Om jag tänker. Om jag är avtrubbad. Om jag ska gå ner i vikt. Om jag är nöjd. Om jag vill resa. Om jag vill jobba. Om jag vill plugga. Ska jag sova hela dagen? Ska jag hitta på något? Vill jag vara själv? Måste träffa människor? Hatar ensamheten. Hatar det sociala. Älskar att träffa folk. Älskar att mysa hemma. Tänker jag för mycket? Kan jag ens tänka ordentligt? Borde jag tänka mer? Herregud. Ja ni fattar. Eller så gör ni inte det.



Ciao.

Kommentarer
Postat av: Linn Fransson

JAG FATTAR. PRECIS SÅ HÅLLER JAG PÅ TYP HELA TIDEN. LIVET KAN VARA ÖVERVÄLDIGANDE

2011-09-03 @ 14:50:39
URL: http://www.limpi.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0