Måndag

Hej hej. Hoppas allt e fint med er. Jag mår fint, ligger hemma i vårt mysiga lilla hem och bara vilar. Har tänt lite ljus, gjort te osv, sånt som man måste göra för att njuta extra mycket av att vara hemma liksom. Mathias kommer hem om en halvtimme eller nåt, vi skulle kollat på film o så men det var massa vägkrångel påväg hem för honom (han har varit i borås med sin brorsa), så det blev typ försenat med två timmar. Ganska skönt att var själv en stund. Eller, jag gillar ju egentligen itne att vara ensam, men jag måste verkligen få vara det ibland för att inte bli galen. Blir lite av en stressad ragata om jag gått för lång tid utan en ensam stund. Har haft det så senaste tiden, jobbat o umgåtts hela tiden. Inget negativt med det, tycker om att ha mina fina människor omkring mig, men sen tror jag det är nyttigt med lite egentid. Bara mysa i lugnet av sig själv liksom. Menar nu givietvis inte att det var bra att deras hemresa tog hundra år, för en filmkväll med pojkvän är aldrig fel, men ni fattar kanske vad jag babblar om.

Har idag varit ute i majorna o fixat lite, handlat en del, sen jobbat. Jobbade kväll för första gången på posten, helt annorlunda än mina sega lugna morgnar. Där blir jag ju nästan knäpp av att jag har så mkt tid att tänka, det är sååååå lugnt så ni anar inte, här hade jag inte en sekund att tänka på annat än jobb. Koncentrerade mig som fan för att inte göra fel o svettades som fan för att jag yrde runt. 2 dagar kvar nu, sen ÄNTLIGEN LEDIG!!! Hoppas jag pallar säga nej om dom frågar om jag kan jobba någn mer gång nu på något av jobben innan skolan börjar, hade verkligen verkligen varit skönt med helt ledigt ett tag.

Hade velat resa men det får vänta tror jag. Är i funderingar på om man ska unna sig/oss en restresa nu i september när det rullar in lite pengar, men kanske väntar o sparar lite. Det bästa hade ju varit att få åka lite längre när det är vinter i så fall men det är ju massa dyrare så då krävs det att man sparar en hel del!!! Får se hur det blir av allt. Så mkt jag vill. Känns skumt att återgå till skolan nu, det känns som om det var jättelängesedan jag pluggade sist. Annorlunda rutiner än jag haft hela sommaren! Dessutom bor jag ju på ett nytt ställe nu än sist. På sätt och vis tycker jag det ska bli skönt. Jag hoppas att denna terminen består av mycket eget plugg, känner mig motiverad att plugga på egen hand, att faktiskt vara duktig på det utan att behöva sitta i skolan hela tiden.. Vore bra att veta när fan vi börjar. Borde få tummen ur och ringa imorgon!

Nä gud vilket långt inlägg det blev, om nada typ haha. Imorgon ska jag iallafall till maria o flyttstäda en del, tror jag iallafall. Nu har vi skjutit på det ett tag men jag hoppas det blir av, vill bara bli färdig med det. Bara bara bara kunna fokusera på att bo här liksom.

Nu ska jag kolla om det är något okey på tv :) Goodnight! Ciao

kul bild. måste skärpa mig. lägga upp mera bilder på vad jag gjort osv. tog fina bilder på väg hem från jobbet förut, men orkar inte sätta in mobilen i datorn. Min mobil har förresten flippat så måste lämna in den imorgon. Måste leta upp kvittot :| . den har fått samma problem som för ett drygt halvår sedan, att färgerna laggar o skärmbilden hoppar och blir dubbel. Skojj. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0