Duktig tjej..

Hello. Ska bara slänga in ett kort inlägg så här mellan pluggandet :) Har suttit och läst lite artiklar nu inom psykiskohälsa-kursen, hemskans intressant faktiskt. Ska läsa lite till innan jag lägger mig. Har flummat lite senaste dagarna och har kommit fram till att jag måste vara seriös den här kursen. Så har jag tänkt i början av varje kurs, men då har det liksom varit för att jag känt mig lite kass och fått plugga en jävla massa inför tentorna liksom. Nu har jag kommit till en annan liten insikt. Jag tänker att det är extremt viktigt att man får känna sig duktig i livet för att må bra, att man måste beta av mål och känna att man är värd att lyckas med något. Typ, i gymnasiet var jag en jäkla plugghäst, detta var jag för att jag visste att jag kunde få bra betyg och jag älskade känslan av att klara av något bra då. Att liksom lyckas så att man får bra feedback på något. Hatade känslan av att få dåliga resultat när jag visste att jag kunde bättre. Det senaste året har jag kommit ifrån den inställningen lite.. Jag betar av saker i skolan, klarar det men inte mkt mer liksom. Har jobbat mkt under tiden, där har jag inte gjort några fantastiska insatser, liksom betat av arbetstimmarna. Allting blir extremt mkt tråkigare om man lever så. Jag tror att man behöver ha något som man emellanåt kan lägga 100% energi på, så att man får känna sig duktig! Typ, om man håller på med en sport så kan man kanske göra bra ifrån sig där någon gång ibland, bara för att man ska få känna sig bra. Man måste kunna ge sig själv bekräftelse! Inte bara se till att klara saker, då går tiden snabbt men ingenting händer. Iallafall är det så för mig.. Hänger ni med? Såg att det blev en lång jobbig text nu så orkar inte läsa igenom och ändra o sådär...

Nåja. Pratade nyss med min papps i telefon så kom av mig lite nu, har redan glömt vad jag skulle skriva om.. Han fyller iallafall år idag. Han är klok min pappa, gillar att växla lite tankar o åsikter med honom.

Nepp, nu orkar jag inte skriva mera, får bli en annan stund i mitt liv ;) Ha de gött :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0