Kattvakt.

Tjena. Hoppas allt e fint med er. Jag sitter o lyssnar på musik och dricker te, nere i rakel o nomis lägenhet. Sover här några dagar för att passa katten. Känns ganska mysigt. Deras hem är fint och katten är bäst. Det är ju dessutom på samma gård som vi bor på så jag har ju nära hem om jag får hemlängtan ;). Har tagit på mig jobb på äldreboendet (dom frågade tillslut) nu i tre dagar. Känner mig redan trött efter en haha. Men jag vet att det är min inställning som gör det. Det är långt dit ut och imorgon jobbar jag 7.30-21.00. Såna turer har jag klarat förr, det är bara det att jag har tre timmars "rast" mellan allt. Vadfan ska jag göra då? Det är för långt hemifrån så jag måste stanna i bohus. Det är typ det minst händelserika stället på jorden. Ska inte klaga. Jag får väl gå på upptäcksfärd eller nåt sålänge. Om jag bara visste någon bra gräsplätt så kunde jag ju bara gå och sova en stund liksom men jag har bara sett hus och industri där än så länge hehe. Well well, det var bra med några pass nu, men frågar dom om helgen tänker jag säga nej :) Måste få vara ledig några dagar, på måndag börjar ju mitt postenjobb på riktigt! Mina 4.45 timmar på posten är verkligen en barnlek, det känner man av efter dunderpass inom vården ;). Som en man sa som jag pratade med häromdagen, att många är bittra och klagar på sitt jobb, men dom har inte provat något annat så dom vet inte hur glassigt dom kanske har det. Så är det. :) Därför kanske man ska vara glad om man haft det lite jobbigt, för allt annat blir så mkt lättare då? Lala.

På fredag ska jag träffa jossan och raman, ska bli kul! :) Och på lördag hade jag och mathias tänkt åka till skara sommarland, för när vi kollade på väderprognosen i helgen så var det en stor sol. Nu har dom ändrat sig och det verkar bli regn. Bajsi, men bli skönt med helg och vila ändå :). Någon gång måste jag iallafall åka dit, för jag har aldrig varit där! Älskar ju att baaaaaaaaadaaaaaaaaaa. ÅH. Vill bada nu. Är så satans fint väder idag. På fredag kväll kanske man kan få bada iallafall..

Nu ska jag inte sitta här o tjöta. Ska göra något vettigt. Eller googla resor, får se ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0