Tisdag

Hej! Längesedan jag skrev nu, har verkligen haft fullt upp hela tiden senaste veckan. Nu sitter jag och varvar ner lite med en kopp te, om en stund ska jag flytta ut datorn till högtalarna och tagga igång och fixa iordning mig (vafan ska jag ha på mig?). Ska till jessica sen och fördricka lite innan vi åker in till stan och möter upp några andra, ska fira sommarlov idag! Färdig och inskickad uppsats idag, vi är bäst!

Vad har jag gjort sedan sist då? Jag har framför allt jobbat som en dåre. Har jobbat mestadels på servicehuset men började även på posten idag. Det kändes bra. Jag är glad över att jag fick sommarjobb tillslut och att jag löser det. Är glad över att jag löser det! Är glad över att så mkt av min blyghet försvunnit. Ni förstår inte hur mycket det förenklar mitt liv!!!! Nu tvekar jag (typ) aldrig för att göra något bara för att det skulle kunna vara jobbigt. För inget känns speciellt jobbigt längre. Och är det jobbigt så överlever jag det. Hallelujah, skönt att bli äldre och fatta sig på sig själv lite mer. Får löeta upp lite nya utmaningar i livet så att man inte slutar utvecklas :) Känns bra att ha två jobb i sommar, lite omväxling.. Mindre bra är det där med innestående lön. Hur ska det fungera för oss studenter som får (lånar) 4000 spänn i slutet av maj? Sen kommer lönen 27 juli liksom...

Jag har även gjort en del kul sedan sist! Det är det som är det lustiga med att börja jobba och så. För jag får gjort så mkt mer då! Det är som att dygnet får dubbelt så många timmar om jag har en del varierande saker att göra på dagarna. Min energi fördubblas och det bli så mkt roligare att hitta på saker :) Jag har till exempel tagit mitt första dopp! Skrivit på lägenhetskontrakt! Haft linn på besök (har jag skrivit sedan dess?)! Varit i uddevalla hos linn! Blivit klar med skolan! O säkert lite mer men det minns jag inte nu.. Varit ute i den stekheta solen när jag inte jobbat hela dagarna och skaffat mig lite mera fräknar.

Nääe, nu ska jag vara klar om en halvtimme typ! Ha en fin kväll :) Inget vettigt inlägg idag heller, typiskt. Har haft en del (o)vettiga tankar nu i dagarna men jag måste ha mer tid för att skriva ner dom. Det är svårare att sätta ord på tankar och känslor än att bara rabbla vad man gjort. Sorry för det. Ciao

smink o kläddags.. Huga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0