Tja onsdag.

Hej på er. Idag börjar jag skolan klockan tre och tills dess så sysselsätter jag mig med mycket viktiga saker. Jag har läst bloggar (ovanligt) och sjungt. Jag vill så gärna kunna sjunga bra. Sjunger en låt, filmar, lyssnar, hör att det låter förjävligt, testar en annan, hör att kanske en ton är okey, testar samma låt med "rätt" tonart, lyssnar, sjunger förjävligt igen, testar ny låt, igen, igen, igen, igen, ger upp och inser att det nog inte blir någon sångerska av mig. Sen tar det ett tag, dagar, veckor, så testar jag igen. Fan. Jag vill hitta min talang. Alla måste väl få ha en talang av något slag? Jag vill ha en, något jag känner mig sjukt bra på. För att upptäcka eventuella talanger måste man väl våga utforska fler områden. Men jag är ju feg vet ni. Jag vill ju inte misslyckas och känna mig dålig heller.

Jag är inne i såna där tänkardagar igen (går kanske inte så många dagar utan det iofs..). Jag känner mig tankspridd och fundersam, men jag vet liksom inte riktigt vad det är jag tänker på. Undrar om jag någonsin kommer sluta med det, det är lite jobbigt. Jag tycker om att grubbla på saker, men jag gillar liksom inte när det känns som om hjärnan grubblar för sig själv typ.

Nu ska jag göra något vettigt. Typ läsa tenta. Ni fattar inte vad jag skjuter på det. Slutar ju snart med att jag lämnar in den orättad bara för att jag inte klarar att läsa det jag skrivit. Feg ni vet. Inte kul att kritisera sitt eget arbete. Prestationsångest. Dåligt självförtroende? Jag vet inte. Ha en fin onsdag iallafall, hoppas solen skiner på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0