Torsdag.

Hej på er. Lite gladare än sist ;) Jag blir såndär ibland, bittrast i världen typ. I vanliga fall är jag bra på att vända om dåliga tankar, göra mycket till bra och fokusera på det som är bra i mitt liv (för det är en hel del), men vissa dagar går det bara inte och jag blir en sån där grinig hagga som vill somna in forever typ. Men men inte nu, inte idag, det orkar jag inte! Vill sitta här och känna mig tillfreds med livet.

Igår var ju jag och Jessica på skolan i kungälv men vi bestämde oss för att vara nöjda och inte åka dit mer denna veckan, gjorde upp med kuratorn att inte göra det. Det var mysiga dagar men vi hade inte lärt oss något mer, hon skulle göra typ samma sak liksom. Vi är ju liksom inte där för att "leka" kuratorer, utan bara för att observera inför b-uppsatsen och det kändes som om vi sett tillräckligt typ. Ska tillbaks dit om 4 veckor och ta reda på mer typ..

Jag är alltså ledig idag. Började dagen med god frulle och satte sedan igång med att fixa mitt CV. Jag får ju inget napp på det så kände att det behövdes en ordentlig uppstyrning av det. Min plan var att skriva ut det idag och sen gå och dela ut, men jag tar en sån dag imorgon istället. Försöker ha huvudet högt och inte bli bitter av det, jag är fan så mkt bättre än mång andra som har jobb. Iallafall på en del saker. Många gånger ser jag folk som jag tänker att jag skött deras jobb bättre än, alltså borde jag även vara kapabel att skaffa ett. Ska ha denna inställning när jag söker iallafall, så kanske det går bra. Problemet är bara att mitt självförtroende hänger på en skör tråd, så får jag för många nej, så är jag på botten igen liksom... Nåja, ska göra mitt bästa nu iallafall! Försöka se det som något kul. Möjligheter att utvecklas. Prova på nytt, lära mig ny grejer, även om mig själv. Jag hoppas sååååååå himla mycket på sol imorgon. Idag är det jättegrått. Om det är sol imorgon kommer jag skina mer när jag går omkring och frågar, dessutom kan jag klä mig snyggare :P Det skulle verkligen hjälpa mig på traven hehe.

Efter CVfixandet stack jag in till stan och mötte mathias och käkade lite med honom och gick i nån affär å så. Mysigt. Sen stack jag hem och nu är jag här. Funderar på om jag ska gå in på arbetsförmedlingens hemsida eller unna mig en mysig filmkväll. Jag blir ju så jävla sur av den sidan haha. Det är inte så att jag är kräsen på jobb, men det är inga där som jag kan få typ. Jag har inget körkort, inte hundra års arbetserfarenhet och allt ni vet. Nåja, ska nog kolla lite snabbt nu iallafall, sen kolla på snabba cash. Mathias har köpt massa filmer. Han är bäst min pojkvän, tänk att det kunde bli så bra att ha pojkvän? En bästis här i stan liksom, när mina andra bästisar är så långt borta, Linn å Lisa är ju mina gamla bästisar och vi kommer nog alltid vara det, iallafall om jag får bestämma. Jag tänkte faktiskt på en sak häromveckan. Hur himla rik jag är på vänner. När jag flyttade hit till gbg kände jag mig så jävla jävla ensam. Jag hade några vänner men det kändes ändå så tafatt och ensamt. Nu känner jag mig så jävla nöjd. Jag har världens finaste vänner, jag är kräsen på vilka som ska få vara mig nära så dom jag har är väldigt bra. Det gör mig väldigt glad! Så himla bra har jag det.

Mitt suveräna humör (få inte för höga tankar om mig nu, hade en bitterstund förut också, men jag använder mig förmåga att sluta med sånt trams och skiter i bitterheten), höjs av den härliga musiken jag lyssnar på. Linn delade med sig av nice musik till mig, här har ni min nya favvo:

http://www.youtube.com/watch?v=Q6MCTUeAFho

.... Och nej jag kan inte lägga upp videor. Hur gör man? Jag trodde jag var teknisk men tydligen inte haha.

Nu ska jag ta ur mina krångliga linser sen ta min vän AMS i handen och kolla efter sysselsättning i sommar ;) Bjussar på bilder från igår och nu. Rött läppstift är SNYGGT. Och nu hade jag givetvis kunnat skriva hur blek/trött/konstig/ful/tråkig/sjuk, aa ni fattar, jag ser ut på bilderna, men vet ni, det ska jag inte göra. För det finns så mkt fint på mig också, som jag ska fokusera på :) Min vän Limpi har förmågan att påminna mig om hur jag egentligen ska tänka, hur mig hjärna egentligen vill fungera. BÄST.


Kommentarer
Postat av: Linn

Hej! Kolla under klippet som du vill lägga in i bloggen. Alltså typ ett klipp på youtube. Under klippet står det "bädda in", Där finns en länk som du kopierar och klistrar in på bloggen. MEN du måste först "ändra redigerare" på bloggen. Som finns längst ner där du skriver :) Testa dig fram, det kan inte bli fel :) hihi.

2011-04-01 @ 22:00:23
URL: http://linnjoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0