Onsdag

Hej bloggis. Nu var det ett tag sedan jag skrev :) Har egentligen massa inspiration till att blogga flera ggr, men när jag väl sätter mig för att skriva så kommer det bara blaja ändå. Jag tänker så mkt hela dagarna så när jag kommer hem och sätter mig i soffan så blir jag direkt helkorkad ;)

Just nu sitter jag och väntar på att min lax ska tina. Jag är så trött på all mat man brukar äta (typ pasta), så jag ska äta lax och ris. Det äter jag iofs ganska ofta också. Är dock sugen på nya smakupplevelser så jag tänker exprimentera lite med vitlök o parmesan o så :). Jag har varit duktig och gjort spenatsoppa och linssoppa i veckan. Insåg hur sjukt enkelt det är, det är ju typ mer snabbmat än pasta hehe. Och skitgott och skitnyttigt : ) Ska handla hem lite fler grönsaker någon dag och göra grönsakssoppa, det äälskar jag :). Nåja.

Igår var det alla hjärtans dag. Jag o mathias jobbar ju om varandra nu så han jobbar kväll när jag jobbar dag, men vi hade lite mys när han kom hem vid halv tio :) Jag gjorde våfflor o så, tusan vad gott. O så kollade vi på Mia och Klara, har ni sett det? GÖÖÖÖÖR DET ANNARS. Det är så sjukt roligt.

Jaaani, nu blev jag sådär korkad igen ;) vet inte vad jag ska skriva. Praktiken flyter väl på. Det är både bra och dåligt med allt. Jag håller fortfarande på med att försöka komma in i gänget o så. Min ena handledare känns inte överförtjust i mig direkt. Har hittat några andra trevliga iallafall :). Idag var det en som sa precis allt som jag behövt höra sedan jag började där. Helknasigt. Vi har inte ens pratat särskilt mkt, hon bara visste typ. Snäll människa.

Nu ska jag checka till laxen, jag är döhungrig! Tur jag inte har några chips eller så hemma, det slinker ner så galet lätt när man är hungrig. Har redan fuskat med en pepparkaka hehe. Nåja. Nu hör ju hur det går med sockeravvänjningen.. Puss!

Jag färgade håret igår förresten :) Ville få bort det blekröda och utväxten o ville ha brunt, men var livrädd att det skulle bli svart, som det alltid blir med mörkbrun färg hehe. Så jag köpte ljusbrun, o som ni ser så var det ju förväl, för ljust blev det då inte ;). Jag är nöjd, inte superspännande såklart men känns bra nu. Sen i vår fåre bli slingigt. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0