Onsdag

Hej hej hej. Idag är en bra dag. Var inte på praktiken idag utan jag o halva min seminariegrupp skulle presentera våra praktikplatser för dom som går termin 1 nu. Så vi satt på min klaskompis plats och redovisade typ. Jag var lite nervös först men det gick ju bra. Var näst intill roligt tillslut haha. Vi var klara tidigt och det gjorde min lycka idag haha. Åkte hemåt innan ett typ. Mötte mathias vid korsvägen för att ge honom mitt spårvagnskort, sen tog jag en promenad hem i regnet. Det var ganska skönt. Funderar på att börja med det, att gå av lite tidigare och rensa skallen lite med en kort promenad. Nu sover jag ju alltid på vagnen o det känns som om man kommer direkt hem från en dag full av tankar. Bättre att ta en paus för sig själv kanske, innan man kommer hem till sin lilla fristad för att vila :)
Jag har städat och tvättat idag. Känns skönare att åka bort när det är rent hemma hehe, o på lördag åker jag ju till Jossan i malmö :D. Jessica kom hit ett tag, vi bara snackade o chillade o så. Jessica är en sån där person som det är så bra att reflektera kring saker med, hon e smart liksom. Jag har en bunt såna i mitt liv o det är jag glad för. Snälla smarta människor.
Imorgon ska jag på min praktik igen. Ska vara med som vanligt på kontoret på förmiddagen, sen på eftermiddagen så ska jag till boendestödjarenheten och kolla hur det är där. Ska nog sätta mig nu en stund och fundera över frågor. Något som jag veeerkligen får öva på under denna praktiken är att ställa frågor. Folk vill att man ska undra så mycket och det är faktiskt en konst i sig att sätta på sin ifrågasättande och undrande hjärna. Jag håller på och övar på det, jag ser mig ju som en väldigt tänkande och reflekterande person, men jag är inte så bra på att faktiskt fråga och undra på riktigt. Hm.
Nu ska jag sätta på lite varm mjölk. Jag är egentligen sugen på örtte men eftersom jag var så "vettig" och hindrade mig från att köpa te igår så kan jag inte dricka det. Vill inte dricka svart te nu på kvällen heller. Vet ärligt inte om jag blir pigg av det, men tycker det känns mysigare att dricka trött-te på kvällen. Varm mjölk är ganska mysigt det med!
Nåväl, bäst att jag avslutar innan jag börjat skriva alltför mycket blaja. Var på väg att skriva om att jag funderar på vad jag ska äta, om jag ska äta dipp o grönsaker, knäckebröd osv, men den spännande infon sparar jag till senare tillfälle;) Nu fick ni ju en liten inblick iallafall :P Ha det fint, Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0