Tisdag

Hej bloggis. Hoppas ni mår fint. Själv mår jag helt okey ännaaaa. Har nyss lagat o käkat mat. Jag hade planer på att göra panerad fisk, så jag la torsken att tina o passade på att göra en storstädning av badrummet sålänge o så. Lagom till att fisken var klar efter hundra år så kom jag på att vi inte hade något ströbröd, o då äre lite svårt att panera. Sååå jag fick göra ugnsbakad fisk istället. Slängde i massa mjölk, matyougurt, citron o kryddor. Blev helt okey liksom. Sån där fryst torsk är ärligt talat inte så himla gott, meeen jag gjorde vad jag kunde :) Nu har jag matlådor i några dagar också, tusan vad redig jag är ;)

I fredags kom min fina Linn o hälsade på :) Vi skulle fira hennes födelsedag i förskott och så. Ärligt talat så var jag inte så bra på att fira henne, blev ingen tårta eller nåt som planerat, men ja, firat fick vi iallafall. Så mycket att min lilla förkylning jag haft slutade med att jag typ var död i slutet av helgen. Nu har jag återhämtat mig lite, men känner mig fortfarande lite lost. Det där med att bli sketfull är faktiskt inte min grej. Jag inser det varje gång (är det någons grej egentligen?). Vi hade skitkul såklart, men ärligt talat så hade jag säkert haft liite roligare utan dom där sista ölena. :) Nåväl. Vi var på Yaki da iallafall, andra gången jag var där nu, tycker det är helt okey. Bättre än det var innan dom gjorde om det iallafall :)

I lördags var jag lagom pigg, o efter att linn åkt hem så däckade jag i några timmar. Därefter tog jag o mathias bilen till idas katter som jag skulle mata, o sen vidare till pizzerian. På väg hem därifrån, mitt i Götatunneln, så sprängdes mathias däck. Så vi blev ståendes där haha. Det kom någon lastbil och parkerade bakom oss för att vi inte skulle bi påkörda, o så stängde dom av filen närmast oss. Först tyckte jag det var läskigt att fastna mitt i tunneln, men nu i efterhand så känns det ju som om det var ganska tur. Tänk om vi fått punka mitt på leden typ, vart fan tar man vägen då? Inte hade det kommit någon lastbil till undsättning då inte :) Vi satte oss tillrätta i bilen och åt lite pizza innan mathias mamma och syster kom bort och hjälpte oss.

Förresten, så är det ju semledagen idag. Givetvis har jag gjort semlor. Mathias jobbar ju som vanligt kväll, så dom står redo i kylen tills han kommer hem ;) Känner mig som en hemmafru haha. Bara det att jag är ju inte hemma mer än honom. Men känslan av att sitta o vänta på sin man med nylagad mat och bakelser haha. O förresten igen så ååååångrar jag mig att jag stod emot mina lustar att köpa massa goda teer förut på ica focus. Dom hade så mkt te att jag blev helt till mig. O sån beslutsångest slutar nästan alltid för min del med att jag ger upp o inte köper något- Även denna gången. Suck. Nåväl. Semlor i Kylen. Jag har redan ätit en idag, på jobbet. Jepp, behöver jag säga att det är dags att träna.. På måndag. Jag har ju varit sjuk. O hade ont i halsen hela förra veckan. Så ja. O Nej, jag har inte tränat på länge. Nästa vecka börjar mars, o då borde man ju kunna börja med sommarhetsen. Haha näe, hjälp.

Gud vad mycket text! Ciao!

Snygga tjejjoor. Jag o Linn pratade ihjäl varandra i fredags. Tror vi hann prata om allt. Allt som hänt från den första degen i våra liv, tills vad som kommer hända tills vi dör. Typ.


Kommentarer
Postat av: Linn Fransson

Haha, oj, jag såg inte bilderna först! Jag ser ju väck ut på varenda en. Skönt att få prata av sig lite :)

2012-02-23 @ 09:58:52
URL: http://linnses.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0