BAKA

Efter ett återupptaget sockerberoende, granskande av semesterbilder, konstaterande efter att ha ställt mig på vågen, så har jag bestämt mig för att jag inte ska äta massa skit på vardagarna. Helgerna är jag fri att förfoga över, men i somras så bakade jag ju ett antal goda muffins och kakor och sånt som jag fikade på varje dag typ hehe. Det gav inte riktigt det resultat jag ville, mer att än jag blev glad då. För stunden hehe.
 
MEN, nu är det ju så här att jag blivit så förtjust i att baka! Åh. Och bakar jag så äter jag ju. I helgen ska jag passa på att baka massa gott. Så kan jag äta det, och frysa in det :) Nu är jag ju inte slavisk med mina nya regler, men det är lika bra att hålla på det i början annars kommer jag ju aldrig göra det. Sitter och googlar recept (nej jag har inte tagit fram e-boksfanskapet, jag vill ju inte?), och får massa inspiration. Har iallafall bestämt mig för att göra min egna müsli någon dag, äter ju det ganska ofta och det finns inte så många goda som inte har massa socker i sig i affärerna. Blir ju gott och kul! :)  Aaaaa och vad ska jag göra för att stilla mitt baksug idag? Funderar faktiskt på att springa ner och handla jäst på ica och baka lite frallor. Till nyttiga frallor måste man köpa massa grovt mjöl och grejs och det orkar jag inte, nöjer mig nog med vita luftiga frallor. TJa, ja så får det nog bli. Något kul ska man väl få göra?
 
Funderade på att träna idag, är ett indoor walkingpass sen. Men nu har jag tränat i 4 dagar i rad så kanske är bra att ta vilodag idag. O köra på ny kula imorgon. Får se :) Har iallafall tagit tag i träningen nu och det känns skönt! Jag ska bli STARK :D Ha det fint, puss!

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0