Det tråkiga med min blogg

Jag hade en blogg tidigare, men jag startade en ny blogg för att jag skulle blogga oförfinat och skriva precis ALLT som föll mig in. En hemlig blogg. Nu är det så här helt plötsligt att den inte är hemlig längre. Jag har inte många läsare per dag, men några stycken. Jag vet även några bekanta som har adressen och som jag tänker egentligen inte bryr sig ett dyft om mina innersta tankar och känslor. Och på nåt sätt stör det mig att dela med mig. Till folk som ändå aldrig skulle få för sig att fråga liksom.
 
Nu tänker ni kanske att jag likväl kan göra den lösenordsskyddad. MEN, då hade det inte varit samma sak! Då kan man likväl ha en dagbok. Ett worddokument. Det som är skönt med en blogg är att skriva till folk, men utan att tänka sig vem som kommer läsa det. Typ så tänker jag.
 
Men, som ett led i min lilla utveckling i livet, så tänker jag att jag ska sluta tänka på dessa torra människor som kanske läser utan att bry sig. Ska försöka vara mer rak i den här bloggen och inte bara skriva om ifall jag ska diska eller inte. Vi får la seee. Min förra blogg var ärligare på nåt sätt. Fasst det var nog också innan jag delade med mig av den. Jag är alltid rädd att trampa på tår när jag skriver, eller att någon ska missuppfatta eller så. Dessutom så skulle jag bli så irriterad om jag faktiskt skrev något väldigt privat och känsligt, som jag vet att någon läst, men kanske aldrig nämner. Ja, helt enkelt, detta handlar nog inte om min blogg utan om att ha människor i sin omgivning som aldrig har något djupare intresse av en. Som är så uppe i sig själva att man inte ens har en fundering på att fråga eller bygga vidare på något. Men, en blogg läser man kanske bara om man har ett intresse. Dessa torra människor kanske aldrig kollar in här. Vad vet jag?
 

Oj, detta inlägget blev inte alls som tänkt. Och min mening är inte alls att låta så bitter som jag gör. För så värst bitter känner jag mig inte just nu. Bara mest fundersam. Jag är nu inne i en period där jag gillar att uttrycka mig och jag har mycket olika tankar om saker och ting. Frågan är bara vem jag vill dela det med ;)
 
Haha. Ha en fin dag nu ska jag göra mig iordning! :) Ciao

 

Kommentarer
Postat av: LINN F

Precis va ja försökte skriva ett inlägg om en gång i tiden. att man genom att blogga om sitt liv gör det enkelt för folk att, utan större ansträngning eller nån social kontakt med en, få reda på ens livssituation. Vore ju trevligare om folket vid sidan av bloggläsandet kunde förmå sig att prata med en IRL också :P Eller i alla fall Visa sittt sk intresse :)

Svar: Eller hur. vi är bra krävande vi ;)
litebabbel.blogg.se

2012-09-13 @ 22:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0