Pluggarlya

Hej bloggen! Längesedan jag skrev nu. När jag inte skrivit på länge blir det att jag skjuter på det ännu mer för att jag inte vet vad jag vill få med sedan sist haha.
 
Har ju varit i Grekland! Det var helt jäkla underbart och jag längtar tillbaka. Kändes verkligen nyttigt att få komma iväg, jag stängde av allt vad vardag hette och bara badade solade läste myste åt och badade och solade lite till. Med min kärlek också, jaa, livet är bra fint ibland. Två veckor hade inte varit fel, tiden gick alldeles för fort. Hade ju tänkt dra iväg med linn en vecka men passade inte så bra med skolan nu (jag som lovat mig själv att bortse från det, vad hände?), men vi sparar den resan (och dom pengarna) och åker lite senare bara! Blir fint, kanske uppskattar vi det mer när det hunnit bli kyligt igen. Då kanske lisfisen kan hänga på också när det inte blir direkt hon kommit hem (ELLER?;) ). Nåja. Ni ska få se lite bilder. Vi badade i turkost vatten och åt mat som var det godaste jag någonsin ätit. Och ni som vet hur mycket jag gillar mat kan ju tänka er. Jag blev typ hög haha.
 
Nu är jag åter tillbaka i vardagen! Skolan har börjat igen och det känns lite konstigt efter det dryga lektionsfria halvåret. Har alltid en inkörsperiod i början av hösten innan jag kommer igång med koncentration och sådär, men det finns det inte riktigt utrymme för den här kursen. Pang på från första början och vi håller på med statistik och undersökningar i ett programm som heter SPSS som får mig att vilja dö lite. Känns som på högstadiet på en riktigt tråkig mattelektion (jag tillhörde inte dom extrema mattehatarna men ibland blev det ju bara för mkt) när man bara inte förstår ett skit och ju längre lektionerna går ju mer inser man hur lite man förstår. Ja lite så. Nu är det så att vi har en uppgift att göra i det här programmet tills på måndag som jag och jessica tänkt sitta med idag, men jag lyckades inte ens ladda ner skiten så där dog den idén. Ska därför nu sätta mig och läsa en teoretisk E-bok om hur man använder detta program. På engelska. Haha, wish me luck. Jag är inte så bitter som jag låter, mest chockad över hur tråkigt jag kan tycka något är. Har faktiskt inte på 2,5 år läst något riktigt urtråkigt sedan jag började plugga till socionom. O det kan jag ju vara glad över iofs. Nåja.
 
Hösten har kommit och jag tycker konstigt nog att det är ganska skönt. Vet inte varför riktigt men skönt känns det iallafall.
 
Nu ska jag ju då öppna den där e-boken och försöka läsa lite. Inte bara skriva att jag ska läsa. Ska sätta på te och göra det mysigt. Älskar ju att sitta hemma i vår kärleksfulla lägenhet så jag får ju inte klaga. Ha det fint hörrni, Ciao!

Mycke bilder de blev. Men jag har fler ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Linn F

Åååååååååååååååå! Vilket vatten! :) Åh gud va härligt med sooool! Vitt bröd... Mozzarella. Shit.

Svar: Ja :D
litebabbel.blogg.se

2012-09-06 @ 16:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0