Skämt

Alltså. Jag såg förra veckan på Nyhetsmorgon ett litet klipp ur en skitsöt ny barnfilm. Liten skär och alla bråkiga bokstäver tror jag den heter. Verkar va en supermysig film för småttingbarn.
MEN nuu mina vänner ska ni få höra. Nu tror dom att filmen är rasistisk. Varför? För att en av figurerna är svart. Nää det kan inte vara sant. Vad händer i världen? Fan det rasistiska i sammanhanget är väl att tro att den är rasistisk för att figurerna är i olika färg.

Sånt här gör mig faktiskt förbannad. Jag går och muttrar här för mig själv, så kände att jag var tvungen att blogga om det för att få ur mig lite. Varför är folk så jävla rädda för att saker ska vara rasistiska eller över huvudtaget politiskt inkorrekta på något sätt? Får det inte finnas en mörk filur i ett barnprogram alltså? Maj gad, vilken logik. Blir så trött på såna här efterblivenheter. Det rasistiska är ju att filmen inte är okey för att alla filurer inte är "små skära". Bajs på såna här dumheter, bry er om något vettigt istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0