Transkriberaaaa

Håller på med en kvalitativmetodsuppgift nu. Ska vara klar på måndag så känner mig lite lagom stressad, dom typ chockade oss på lektionen häromdagen med en stor uppgift. Har gjort en halvtimmes intervju om diagnoser som ADHD, nu ska allt transkriberas (alltså skrivas av ordagrant från inspelningen) och sen kodas om och analyseras. Man kräks ju lite. Eller egentligen är det en rätt intressant uppgift, MEN inte under stress. Och jessica jobbar varje dag typ så det blir rätt dumt för då måste vi plugga på kvällarna. Jag är bättre på att koncertrera mig på läsning på kvällarna men det där med att sitta på biblioteket på kvällstid är inte min grej direkt. Har försökt få klar transkriberingen nu på dagen för att slippa sitta så länge nu under kvällen men det tar sin tid. Har väl hunnit med hälften typ. Och skrivit över 5 sidor :P..
 
Ska nog pausa nu och laga lite mat. Sen ska jag möta upp jessica och fortsätta. Skoltrötthet.. Men det blir allt bra detta. Det tråkiga är bara att mathias jobbar dag och jag gör ingenting på dagarna så får jag åka och plugga med henne när han slutar. Och ni som känner mig vet ju att jag inte får gjort ett dyft om jag vet att jag ska iväg. Vilket gör att dagarna blir ovettiga, tills jag måste iväg och plugga.
 
Jaja, mycket klag på mig! Får försöka jobba på här och göra det bästa av situationen. Är ju bra att jag har en najs kompis att göra dessa uppgifter med ;)
 
 


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0